Een terugblik op de indrukwekkendste motoren van raceauto’s

[ad_1]

Wist je dat raceauto’s extreem krachtige motoren moeten hebben om winnaars te zijn? Naast de doorgevoerde aerodynamica en de aanpassingen is de motor wat de auto tot de ultieme winnaar maakt.

Laten we beginnen met de beroemde Formule 1 Ferrari. Een van de bekendste motoren in de F1 was de Ferrari V10 F1. Het was een 3.0 liter tiencilinder racewagen die verantwoordelijk was voor 57 overwinningen.

De Porsche Flat 6 is een andere raceauto die indruk heeft gemaakt op de wereld. Het was een 2,0 liter luchtgekoelde motor. De meest recente versie van deze Porsche heeft indrukwekkende resultaten behaald door in de loop der jaren vele races te winnen.

De Porsche Flat 12 heeft een van de grootste motoren in de race-industrie. Er zijn twee platte zes motoren in deze auto verpakt. Het is een 4,5 liter motor die 1500 pk heeft. Je kunt je voorstellen hoe krap de chauffeur moet zijn geweest om ruimte te maken voor deze enorme machine.

De Mazda R26B 4-rotor was misschien wel een van de gekste modellen in de race-industrie. Het is misschien een vreemde statistiek om aan 21 races deel te nemen en er maar één te winnen. Deze ene race was de LeMans en hij maakte indruk omdat het de enige auto was die geen conventionele zuigermotor was en het was een uniek merk.

De BMW S14 was de start van de M-serie. Het kampioenschap winnen maar geen races winnen, het was gewoon een 2,5-liter motor met slechts vier cilinders.

De Audi R10-18 TDI heeft in de loop van de tijd veel veranderingen ondergaan, maar had altijd een gedenkwaardige motor. Oorspronkelijk was dit model een benzinemotor met tien cilinders. Deze werd in de LeMans-race ingevoerd en gewonnen. De fabrikanten besloten echter om een ​​dieselmotor met twaalf cilinders en twee turbo’s te plaatsen. Dat is een verbazingwekkende hoeveelheid vermogen in slechts één raceauto. Zelfs Formule 1-auto’s hebben geen V12-motor.

Elke raceauto moet worden uitgerust met de beste mechanische en elektrische onderdelen. Races zijn er om de kwaliteit van de auto te bewijzen voordat ze door de straten van de stad gaan. Raceauto’s testen ook hoe goed een motor bestand is tegen extreme omstandigheden zoals hitte, regen en sneeuw.

Racebanen zijn ook de beste plaatsen voor bandenfabrikanten om hun nieuwe producten te testen. Rubber moet bestand zijn tegen hitte en wrijving gedurende lange perioden en de dag op het circuit is het moment om het te testen.

[ad_2]

Source by Mohammed Suliman

Translate »