Bridgestone gaat 400 miljoen euro besparen

[ad_1]

Bridgestone gaat de komende twee jaar 53 miljard yen (ongeveer 405 miljoen euro) uitsparen. Dit wordt mogelijk door te snijden in de kosten en maakt deel uit van het ‘mid-term businessplan’ van de bandenmaker.

De bandenmaker zegt dat de besparingen mogelijk worden door het optimaliseren van inkoop en logistiek. De kostenreductie van 405 miljoen euro is volgens het merk tegen 2023 gerealiseerd. Dit is ten opzichte van het jaar 2019 en dus al in gang gezet. De structurele hervormingen van vorig jaar brachten de jaarlijkse kosten met 25 miljard yen (ongeveer 191 miljoen euro) naar beneden. Als onderdeel van de “drastische” structurele hervorming zegt Bridgestone dat het “de herstructurering van zijn bedrijfsportfolio en productievoetafdruk op de lange termijn zal blijven overwegen en uitvoeren.”

Volgens het bandenmerk worden voor de herstructurering 160 faciliteiten bekeken. Bij deze analyse probeert het bedrijf rekening te houden met de duurzame groei van elke afzonderlijke fabriek. Ook zegt Bridgestone dat het zijn bandenfabrieken gaat versterken door het gebruik van bestaande productiecapaciteiten te maximaliseren “door optimalisatie van zijn wereldwijde bevoorradingssysteem en productieverbetering.”

Inkomsten

Naast de besparingen wil het bedrijf zijn inkomsten verhogen, door de verkoop van banden met hoge velgdiameter (HRD) voor personenauto’s te versterken. In markten zoals de VS en Europa worden steeds meer HRD-banden verkocht. Hierbij richt het merk zich op de verkoop van 18-inch en grotere banden. In de opkomende markten van Azië en Latijns-Amerika gaat Bridgestone inzetten op de verkoop van 17-inch en grotere banden.

Volgens Bridgestone is de verkoop van HRD-banden in China al goed voor 70 procent van de verkoop van originele banden. Het merk stelt dat de verkoop van vervangende banden in 2023, ten opzichte van 2019, in dit gebied met meer dan 70 procent toe gaat nemen. “China is een focusgebied in de premiumstrategie van de groep en de groep zal dit blijven versterken markt”, vervolgt het persbericht.

Businessplan

Bridgestone gaat, als onderdeel van zijn businessplan, ‘strategische middelen’ opnieuw alloceren. Het merk wil namelijk investeren in strategische groei. Deze investeringen gaan zich vooral richten op banden-gerichte service. De bandenmaker geeft aan dat dit de kern van zijn bedrijf is en dat het hier zijn abonnements- en banden vernieuwdiensten gaat uitbreiden en versterken.

Verder zegt het bedrijf ook zijn mobiliteitsoplossingen, zoals Webfleet solutions, op te schalen. Ook staan er strategische samenwerkingen in verschillende markten op de planning. Dit moet ervoor zorgen dat de omzet van het merk van 533 miljard yen (ongeveer 4,1 miljard euro) in 2019, naar 650 miljard yen (ongeveer 5 miljard euro) in 2023 moet stijgen.

[ad_2]

Source link

Translate »